شيوه‌نامه وبلاگ مركز وكلاي قوه قضاييه استان اصفهان
04 بهمن 1402 - 8:35
شناسه : 8960
بازدید 69
0

🔹 شيوه‌نامه وبلاگ مركز وكلاي قوه قضاييه استان اصفهان: مقاله بايد در قالب Word تهيه شده و علاوه بر عنوان و متن، شامل نام و نام خانوادگي، سمت يا وابستگي سازماني نويسنده يا نويسندگان يا درجه علمي آنها باشد و تصوير مناسبي از نويسنده نيز ضميمه آن گردد. نويسندگان مي توانند آدرس ايميل يا نشاني […]

ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی منبع : روابط عمومی
پ
پ

🔹 شيوه‌نامه وبلاگ مركز وكلاي قوه قضاييه استان اصفهان:
مقاله بايد در قالب Word تهيه شده و علاوه بر عنوان و متن، شامل نام و نام خانوادگي، سمت يا وابستگي سازماني نويسنده يا نويسندگان يا درجه علمي آنها باشد و تصوير مناسبي از نويسنده نيز ضميمه آن گردد. نويسندگان مي توانند آدرس ايميل يا نشاني خود را در شبكه هاي اجتماعي نيز ذيل نام و مشخصات خود بنويسند.

🔹حجم مقالات ارسالي بايد بين ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ كلمه باشد و مقالات طولاني تر در چند قسمت تنظيم شوند. مقالات با فونت زر شماره ۱۲ تنظيم و بدون حاشيه و عكس در فايل ورد تنظيم شوند. عناوين و اصطلاحات لاتين با فونت Times News Roman شماره ۱۰ تنظيم شود، فاصله سطرها يك و تمامي سطرها از حيث راست چيني مرتب باشد و فقط تيترها و عناوين مطلب، برجسته شوند.
استناد به كليه اسناد حقوقي نظير قوانين، آيين نامه ها، اسناد حقوقي بين المللي، كتابها، مقالات، رويه قضايي و… بايد حتي المقدور به صورت هايپر لينك تنظيم شود. فقط در صورتي كه نسخه آنلاين مستندات مزبور بر روي اينترنت موجود نباشد، لازم است از روش ارجاع درون متني استفاده و فهرست منابع مستندات درون متني در انتهاي يادداشت ذكر شود.
رعايت ساير نكات نگارشي و ويرايشي ازجمله رسم خط درست فارسي، درست نويسي اصطلاحات، ارائه معادل براي اصطلاحات خارجي، استفاده درست از نيم¬فاصله، شيوايي و رسايي جملات و… نيز از جمله مواردي است كه در ارزيابي داوران لحاظ خواهد شد.

🔹از آنجا كه يادداشتها و مقالات بايد حاصل انديشه و قلم نويسنده يا نويسندگان باشد؛ از اين رو نويسندگان با ارسال مقاله به طور ضمني مسئوليت ناشي از رعايت حقوق مالكيت فكري آثار ارسالي را به عهده مي گيرند.

🔹نمونه ارجاع دهي:
* ارجاع هايپرلينك: هایپر لینک در Word روشی کاربردی برای ارجاع خوانندگان به صفحات وب خارجی یا حتی صفحه‌های داخلی است. به کمک آن می‌توانید به متن‌ها یا تصاویر سند خود، قابلیت کلیک کردن بدهید و آن‌ها را به صفحات یا وب‌سایت‌هایی در سطح اینترنت متصل کنید. آموزش هايپرلينك را از اينجا و لينك زير دريافت كنيد:

چگونه در فایل ورد لینک بگذاریم؟


* نمونه ارجاع درون متني: (كاتوزيان، ۱۳۸۱، ۳۳۶)
* نمونه فهرست منابع: كاتوزيان، ناصر (۱۳۸۱)، قانون مدني در نظم حقوقي كنوني، چاپ ششم، تهران: ميزان.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.